Nyní je doba, kdy téměř každý třetí vykonává práci z domova. Ať už je důvod, proč děláte práci z domova jakýkoli, poradíme vám, jak být efektivnější, a jak si s prací z domova poradit.
Prostředí
Než se pustíte do samotné práce, připravte si pracovní prostředí.
A co tím prostředím myslíme?
V první řadě začněte shánět vhodný pracovní stůl.
Rozumíme, že ne každý má možnost si ihned zařídit malou pracovnu, ale pracovní stůl lze umístit kamkoli v bytě či domě, kde najdete prostor.
Díky tomu, že budete mít své místo k práci, donutí vás to udělat více práce nevěnovat se ničemu jinému a také vám to připomene pracovní podmínky a prostředí.
Atmosféra je také důležitá.
Nedoporučujeme pracovat při sledování oblíbeného seriálu ani v průběhu domácích povinností.
Udělejte si kávu, pusťte si oblíbenou hudbu a můžete si také zapálit svíčku. Tyto drobnosti mohou mít pozitivní vliv na vaši náladu a také na produktivitu během práce z domova.
Hlavní bodem je klid.
Najděte si proto takové místo s pracovním stolem a atmosférou, kde nebudete nikým a ničím rušeni.
Pracovní doba
Není horší nápad, než pracovat v průběhu celého dne vždy pouze pár minut.
Nevyřizujte hovory a pracovní povinnosti v průběhu celého dne. Určete si pracovní dobu, kdy se budete opravdu věnovat pouze pracovním povinnostem a ničemu jinému.
Představte si, že jste opravdu v práci nebo že vás sleduje váš nadřízený. Určete si pracovní dobu a pracujte. Jakmile skončíte, můžete si zařídit rodinné záležitosti a věnovat se zábavě.
Plány
Plány jsou důležité ve všem a práce z domova není výjimkou.
Plánujte si, co vše chcete v daný měsíc, týden či den stihnout. Dělejte si na každý den to-do listy, kde pomalu odškrtávejte hotové povinnosti.
Díky tomuto plánování a odškrtávání na nic nezapomenete a uděláte toho možná více než-li jste zvyklí.