Slevy jsou velmi populárním nástrojem marketingu, který si mezi spotřebiteli získal výraznou oblibou a obchodníci jsou si toho velmi dobře vědomi.
Proto je nutné si dávat pozor, množí se totiž případy, kdy obchod slevy zneužívá. Často tak zákazníky naláká na mimořádně zvýhodněnou cenu, mnohdy až 90 %. Zákazník pak ovšem ke svému údivu zjistí, že slevy sice existují, týkají se však jen toho nejlevnějšího zboží. Dražší položky jsou zlevněny minimálně nebo dokonce vůbec.
Obdobnou praktikou jsou slevy tzv. fiktivní. Podobné případy se množí hlavně u sezónních výprodejů. Obchodník původní cenu cíleně mimořádně nadsadí. Ona deklarovaná „sleva“ pak v podstatě pouze odpovídá běžné ceně. Pro spotřebitele to tak znamená pečlivě sledovat nabídku a jednotlivé obchody si porovnávat.
To vám mohou usnadnit tzv. agregátory jako je Chci.cz. Ty jsou určeny právě ke shromažďování a kategorizování slevových nabídek a kódů. Díky těmto porovnávačům nemusíte individuálně hlídat každý obchod a porovnávat si aktuální ceny sami.